1 ALLMÄNNA KÖPVILLKOR

1.1 Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla beställningar du gör via Rosebox.se och samtliga undersidor till denna webbadress.

1.2 Du kan beställa varor på det sätt som beskrivs under avsnittet Hur genomför man ett köp. Rosebox förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka beställning.

1.3 Rosebox reserverar sig för eventuella lagerdifferenser, tekniska problem och typografiska fel på vår sida.

1.4 För att göra beställningar och handla på rosebox.se måste du vara fyllda 18år.

2 BETALNINGSSÄTT 

2.1 De betalningssätt vi erbjuder för tillfället är VISA/Mastercard direktbetalning med Stripe och bankgiroinbetalning.

2.2 VISA / MASTERCARD

2.2.1 På rosebox.se kan du betala med VISA eller Mastercard. För att säkerställa säkerheten skickas all information krypterad med SSL. Detta betyder att all information skickas via en säker förbindelse som gör att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

2.2.2 Rosebox.se samarbetar med Stripe som är en auktoriserad godkänd betalningsförmedlare. Du porteras till Stripes krypterade betalningssida som följer 3D Secure standarden för betalningar. All befintlig säkerhet används för att motverka kreditkorts- bedrägerier.

2.2.4 För att kunna betala via Internet måste ditt kontokort vara anslutet till Verified by Visa, Secure Code eller E-kort. Din bank tillhandahåller en lösning för att du ska kunna betala via Internet. Kontakta oss eller din bank om du har frågor om detta.

2.3 FÖRSKOTTSBETALNING PÅ BANKGIROKONTO

2.3.1 Förskottsbetalning sker genom att du sätter in pengar på bankgirokonto nummer 5816-3932. När vi mottagit insättningen skickar vi din beställning. Detta är inte postförskott.

2.3.2 Det finns ett par sätt för att betala in pengar på ett bankgirokonto. Det enklaste sättet är betalning via Bank på Internet. Logga in på din bank och välj betalning via bankgirokonto. Ange BG 5816-3932. Välj meddelande istället för OCR, skriv in fakturanummer, detsamma som ordernummer hos oss.

2.3.3 Du kan utföra en betalning genom att gå in på banken och fylla i en inbetalningsblankett.

2.4.4 Har vi inte mottagit betalning så skickar vi ett påminnelse mail till dig. Får vi inget svar så makulerar vi ordern och lagerför varorna igen.

3 PRISER

3.1 Samtliga priser är inklusive moms. Momssatsen på produkterna är 25%.

3.2 Ett kvitto utfärdas och skickas via e-post och ett papperskvitto skickas med paketet. Kvittot är ditt inköpsbevis och ditt ordernummer hjälper oss att kunna följa just din beställning.

3.3 Du betalar för varorna. Den totala kostnaden är den kostnad som syns i slutet av köpet på din skärm. Inga extra eller dolda avgifter tillkommer.

4 FRAKT

4.1 Vi har fri frakt.

5 LEVERANS & LEVERANSTID

5.1.1 Vi skickar dina varor normalt sett med postgången dagen efter att ordern är lagd och betalning mottagits. Leveranstiden är under normala förhållanden 3-5 arbetsdagar inom Sverige.

5.1.2 Vi använder oss av Posten för att skicka våra försändelser.

5.1.3 Posten levererar endast hem paket som är högst tre centimeter i tjocklek, varpå en lapp oftast kommer om uthämtning på närmaste uthämtningsställe.

6 RETUR

Vid all retur kontakta oss innan via kontaktformuläret och beskriv problemet.

6.1 REKLAMATION

6.1.1 Har du mottagit annan vara än den du beställt utgår reklamationsrätt. Kontakta oss direkt så kommer vi att informera dig om hur reklamationen går till.

6.1.2 Kontakta oss huruvida en vara inte motsvarar dina förväntningar så gör vi en bedömning av det enskilda fallet.

6.1.3 Vid tvist hänvisar vi till ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) och vi följer alltid deras rekommendationer.

6.1.4 Vid godkänd reklamation betalar Rosebox eventuell fraktkostnad.

6.2 TRANSPORTSKADA

6.2.1 Eventuella skador på beställda varor ska anmälas snarast. Vid reklamationer beroende på transportskadad vara utgår automatiskt bytesrätt. När vi godkänt reklamationen och mottagit varan skickar vi dig en ny vara eller återbetalar dig för varans värde plus ersättning för frakten.

6.3 ÅNGERRÄTT

För att ångerrätten skall gälla måste förpackningen vara obruten. Skicka aldrig en vara till oss utan att ha kommunicerat med oss om detta innan.

6.3.1 När du handlar produkter på postorder (via Internet eller på annat sätt) är du i regel skyddad av distansavtalslagen, som ger dig 14 dagars ångerrätt. Denna gäller inte avseende livsmedel. Vi ber dig trots detta kontakta oss huruvida något inte varit till din tillfredställelse för att bedöma varje enskilt fall.

6.3.2 Vid godkänd ångerrätt av varor står du själv för fraktkostnaden.

6.4 EJ UTHÄMTADE PAKET

Ej uthämtade varor retuneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarnade 200 kr.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel

7 INTEGRITETSSKYDD

Den 25 maj 2018 träder en ny lagstiftning i kraft – dataskyddsförordningen, kallad GDPR.

GDPR ska stärka enskilda personers rättigheter över hur företag, myndigheter och organisationer får samla in och använda personuppgifter.
Detta innebär att samma regler för hur personuppgifter får hanteras ska gälla i hela EU. 
Dataskyddsförordningen ersätter personuppgiftslagen, som idag reglerar hur företag får samla in och använda personuppgifter.   
Rosebox är ansvarig för hur de personuppgifter som du lämnar vid köp behandlas av oss för att administrera köp, returer och reklamationer.
Följande uppgifter lagras :
För och efternamn, adress, mobilnummer, email samt orderhistorik. Rosebox lagrar dessa  uppgifter vid köp i 7 år för fullfölja reklamationsrätten och Skattemyndighetens krav på sju års lagring av bokföringen.
Dessa uppgifter lämnas ej ut till tredjepart.

Du har när som helst rätt att raderas ur vårt system (med viss begränsning enl. bokföringslagen)
Du har rätt att få ett utdrag av all information som Rosebox har om dig. 
När du lägger din beställning hos Rosebox uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning , godkänner du att Rosebox lagrar och använder dina uppgifter i Rosebox verksamhet för att fullfölja Rosebox åtaganden gentemot dig.
Har du några frågor går det bra att maila [email protected]

7.1.1 Dina kunduppgifter, dvs. ditt namn, din e-post och din adress stannar alltid hos oss. Vi säljer eller vidarebefordrar under inga som helst omständigheter dina kunduppgifter till tredje part för marknadsföringsändamål eller för andra ändamål.

7.1.2 Inga kreditkortsuppgifter varken anges eller sparas på Rosebox, betalningen sker krypterat på Stripes websida.

7.1.3 De enda utöver oss som tar del av kunduppgifterna är de nödvändiga samarbetspartners som hanterar våra betalningssätt.

7.2 COOKIES

7.2.1 Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det. En cookie är en liten fil som laddas upp till din dator för att etablera kontakt med vår server. Rosebox använder en s.k. session-cookie, som har en livslängd på en timme och inte innehåller någon som helst personinformation. Det enda cookien gör är att se till att de varor du stoppar i kundvagnen inte förväxlas med andra varor som andra kunder som handlar samtidigt som du stoppar i sina kundvagnar.